با مجله اینترنتی خونه مقاله مذهبی را دنبال می کنیم.
مردم ایران که به ولایت و ارزشهای دینی خود متعهد هستند، از سر اعتقاد قلبی با ولایت پیمان بستند. این تعهد عمیق بود که آنان را در نهم دیماه ۱۳۸۸ به خیابانها کشاند تا با شور و حرارت، به مقابله با فتنهگران بپردازند. در حقیقت، روز ۹ دی، نمادی از حمایت ملت از رهبری و دفاع از حریم ولایت بود.
این سؤال مطرح است که چرا دشمنان قسمخورده انقلاب، چه در داخل و چه خارج، همچون موسوی و کروبی و همفکرانشان، همواره مورد تحسین و تمجید رسانههایی مانند بیبیسی قرار میگیرند؟ رسانههای غربی آنها را سیاستمدارانی توانمند و دوراندیش معرفی میکنند. اما باید دانست که اساس حرکتهای اسلامی بر پایه اندیشه است. اندیشهای که تعطیلپذیر نیست؛ تفکری که وقتی مشاهده میکنی مخالفانت برایت هورا میکشند، باید از خودت بپرسی که کجای مسیرت اشتباه بوده است. این موضوع بارها از سوی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مورد تذکر قرار گرفته است.
اگر انقلاب اسلامی را به دورههای مختلفی مانند جنگ، اعتمادسازی، توسعه سیاسی و بحران هستهای تقسیم کنیم، سیاست خارجی ایران نیز به دو مرحله اصلی قابل تقسیم است. در دورهای که ایران به سمت دستیابی به فناوری صلحآمیز هستهای گام برمیداشت، غرب توانایی رویارویی نظامی مستقیم با ایران را نداشت و مجبور بود از طریق تهدید و فشار، کشور را متوقف و محاصره کند. در همان زمان، دولت وقت ایران شعار “گفتوگوی تمدنها” را مطرح میکرد، در حالی که غرب مشغول جنگ و اشغال عراق و افغانستان، دو همسایه ایران، بود. این دولت، بیتوجه به سیاستهای اشغالگرانه غرب، به تکرار شعار گفتوگوی